نکات نصب سرامیک های گرانیتی ابعاد بزرگ

نکات نصب سرامیک های گرانیتی ابعاد بزرگ

از نکات فنی نصب سرامیک های گرانیتی با ابعاد بزرگ میتوان به نحوه نصب و مواد مورد استفاده در ملات و نوع ملات اشاره کرد.

استادکاران ماهر در زمینه نصب کاشی های گرانیتی با ابعادی مانند: ۸۰*۶۰، ۸۰*۶۰، ۶۰*۹۰ و ۱۲۰*۶۰ که معمولاٌ این سرامیک های مورد استفاده در ایران، ساخت کشور چین می باشند. از راهکارهای مختلف استفاده می نمایند. با توجه به این موارد میتونم مطالبی را جهت آگاهی از نحوه کار این نوع سرامیک ها به سبک خودمون اشاره کنم.

برای اجرا  زیرکار دو حالت دارد:

حالت اول: کف از قبل تراز شده است و دارای زیر سازی قدیمی مانند موزاییک، سنگ یا سیمان کشی می باشد که در این حالت از ملاتی با مخلوط سیمان+پودرسنگ+چسب پودری و حتی الامکان چسب بتن استفاده می نماییم.

حالت دوم: در صورت عدم وجود زیرسازی قبلی و یا تخریب زیرسازی قدیم از روش دو ملاتی استفاده می نماییم.

ملات اول با ترکیب سیمان سیاه و ماسه برای زیر سازی دوم سرامیک و ملات دوم که به نرمه،آب دوغاب یا شیره معروف است برای چسباندن نهایی سرامیک استفاده میشود. ترکیب ملات نرمه از سیمان سفید+پودرسنگ+چسب پودری سرامیک+حتی الامکان چسب بتن میباشد.

برای محاسبات تراز کف از وسایل مخصوص مانند: شلنگ تراز استفاده میشود و برای بهتر شدن کار از ریسمان بندی عمود بر هم یا ضربدری+شمشه+تراز استفاده می شود.

ملات بتنی دو نم برای زیرسازی اولیه سرامیک و ملات نرمه که سفید رنگ است و داخل استانبولی درست می شود برای چسباندن نهایی سرامیک استفاده می شود.

برچسب ها
اشتراک گذاری

دیدگاه خود را بیان کنید

Toggle This